تبلیغات
کتابخانه مرکزی دارالعلوم زاهدان - پیمان نامه حقوقی کودک در یونیسف
 
کتابخانه مرکزی دارالعلوم زاهدان
انیس کنج تنهایی کتاب است / فروغ صبح دانایی کتاب است .
درباره وبلاگ


شناساندن تاریخ و فرهنگ اصیل اسلامی و حفظ ارزشها و باورهای دینی به نسل حاضر و آینده جامعه اسلامی جهت حفظ هویت و رشد غرور دینی و باورهای مذهبی امری مسلم و ضروری است . کتابخانه ها مسئول گردآوری ، حفاظت و سازماندهی منابع لازم در راستای شناسایی تاریخ ، فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی می باشند. کتابخانه مرکزی دارالعلوم زاهدان نیز در این راستا با فراهم آوری 50000 جلد کتاب توانسته است گامی کوچک در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و حراست از گنجینه های اندیشمندان بردارد. اما انفجار اطلاعات همراه با تکامل سریع تکنولوژی و فزونی بیش از انتظار نشریات در دهه های اخیر بسیاری از کتابخانه های بزرگ دنیا را از فراهم آوری تمام نشریات عاجز نموده است . کتابخانه مرکزی دارالعلوم زاهدان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .از این رو امیدمان بر آن است تا اندیشمندان ، کتابدوستان ، ناشران و مولفان ارجمند بذل عنایتی نموده با همتی خداپسندانه و عزمی راسخ با اهدای کتاب در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مجموعه کتابهای کتابخانه مرکزی دارالعلوم ، ما را یاری نمایند. و من الله توفیق

مدیر وبلاگ : مسعود عبادی
نویسندگان
پنجشنبه 28 اسفند 1393 :: نویسنده : مسعود عبادی
برخی از قوانین حقوقی بر گرفته از پیمان حقوقی كودكان در یونیسف :

•(ماده 2،بند 2) كودكان مانند والدین خود دارای حقوقی هستند. كشورهای عضو پیمان جهانی
 حقوق كودك متعهد شده اند كه حقوق كودكان را در همه زمینه ها رعایت كنند. 
•(ماده 31،بند1) استراحت، تفریح، بازی و فعالیت های خلاق حق هر كودك است. 
•(ماده 2،بند 2) وقتی كودكی به دنیا می آید، والدین كودك باید برای او شناسنامه بگیرند. هر كودك 
حق دارد كه نام، ملیت و تاریخ تولدش ثبت شود.
•(ماده 18،بند 1) پدر و مادر اولین كسانی هستند كه مسئول رشد كامل و پیشرفت كودك می باشند.
•(ماده 27،بندهای 1و2) والدین یا سایر سرپرستان كودك باید در حد توان و امكانات،شرایط زندگی 
مناسب را برای شكوفایی توانایی
 •(ماده 5) حق كودكان است با زندگی در كنار والدین و یا قیم خود، از تكامل توانایی های خود برخوردار شوند.
 •(ماده 32،بند1) پیمان جهانی حقوق كودك از كودكان در برابر كارهای زیان یاری كه مانع آموزش آنان می شود
 و برای بهداشت و پیشرفت اجتماعی آنها مضر است حمایت می كند. 
•(ماده 35) هیچ كس حق آزار و اذیت كودكان را ندارد.كسانی كه با كودكان بدرفتاری می كنند و یا آنها
 را می دزدند، طبق قانون باید مجازات شوند. 
•(ماده 29،بند1-ج) كودكان حق دارند از هویت فرهنگی، زبان و ارزش های ادبی، هنری و ملی كشور 
خود مراقبت كنند و آنها را پاس بدارند. 
•(ماده 24،بند2-ج) بهداشت و تندرستی حق كودكان است.باید برای كودكان برنامه های ایمن سازی
 و مراقبت های بهداشتی را گسترش داد.
•(ماده 3 بند 3) همه نهادهایی كه برای كودكان كار می كنند مسئول حفاظت كودكان هستند و باید
 در انجام مسئولیت های خود برای كودكان كوشا باشند. 
•(ماده 31،بند 2) مسئولان باید فضاهای مناسب و متعددی را برای بازی كودكان درست كنند.این 
مكان ها باید به محل زندگی كودكان نزدیك باشد. 
•(ماده 28،بند 1-د) آموزش حق همه كودكان است.دولت ها باید برای آموزش و پرورش كودكان تلاش 
كنند و امكانات آموزشی و حرفه ای را برای همه كودكان فراهم آورند.
•(ماده 40،بند1) پیمانی جهانی حقوق كودك، از پدران و مادران و سرپرستان می خواهد كه در برابر 
اشتباهات كودكان از روش های نامناسب تنبیه و سرزنش استفاده نكنند. 
•(ماده 24،بند 1) حق كودكان بیمار است كه با درمان و مراقبت های پزشكی، هر چه زودتر بهبود پیدا كنند. 

منابع: 
1.ثابت قدم، خسرو؛ملكی،محمدعلی.آموزش مصور حقوق بشر.تهران: نشر عابد،1379.
2.پیمان جهانی حقوق كودك. تهران: سروش (انتشارات صداو سیما)؛یونیسف(صندوق كودكان سازمان
 ملل متحد)،1385.ها و رشد جسمی، ذهنی، روانی، اخلاقی و اجتماعی كودك فراهم آورد. 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :